Son Dakika    |     Sitene Ekle    |    Künye     |     İletişim
SANKİ CENNETTEN BİR KÖŞE; BÜYÜKECELİ
Belediyenin yemek yardımı yaptığı yaşlı bir nine Mümine Gümüş ise Belediye Başkanı Mehmet Kale`ye dua etti. Nene; ? Bin kere Başkandan Allah Razı olsun. Bir değil bin kere Allah Razı olsun? dedi.
2009-10-04 - 14:26

Sanki cennetten bir köşe; Büyükeceli

Gazetemiz Haber Müdürü Fatma Aydın ve Rüştü Aydın bu hafta Büyükeceli beldesinin, belde halkının konuğu oldu.

Büyükeceli Beldesi Tatil cenneti olmaya aday…

Belde Belediye Başkanı MHP’li Mehmet Kale, üretimi seven bir başkan olarak belde halkı tarafından konuşuluyor. Belediye’de istihdamın fazlasını üretim projelerinde değerlendiren Büyükeceli Belediye Başkanı Mehmet Kale, Mersin Büyükşehir Belediye’sine de örnek olacak üretimler yapıyor.

-800 m2 alanda 4 tonu geçen muz üretimi tamamen belediye personeli tarafından yapılıyor

-Atıl bir durumda olan 10 dönüm tarla üzerinde kurulu seralarda: üzüm, Muz, patlıcan biber domates, çilek, maydanoz, marol, soğan, vs hepsi üretiliyor.

-Belediye bünyesinde hayvan üretimi yapılıyor. Koyun keçi ördek kaz tavuk inek gibi hayvanların üretimini gerçekleştiren belediye işçileri bu işin uzmanı olduklarını da söyledi.

-Belediye atölyelerinde marangoz, mobilya, priket, kilit taşı, demir doğrama pvc kaplama, gibi inşaat malzemeleri de üretiliyor. Araç bakım onarım serviside bulunan belediyede işleri yapanların hepsi belediye işçileri.

YAŞLILARA HER GÜN YEMEK VERİLİYOR

-Belediye iftarla birlikte yaşlı insanlarına yemek yardımı yaptı. Ali Sarı ve Edip Sezgin adlı yaşlı insanlar yemek yardımından dolayı  Başkan Mehmet Kale’den memnun olduklarını dile getirirken  Belediyenin yemek yardımı yaptığı yaşlı bir nine Mümine Gümüş ise Belediye Başkanı Mehmet Kale’ye dua etti. Nene; “ Bin kere Başkandan Allah Razı olsun. Bir değil bin kere Allah Razı olsun” dedi.

Mersin İli Gülnar ilçesine bağlı Büyükceli beldesinde yaptığımız çalışmada belediye hizmetlerinin ilgi çeken yönlerini gördük. 29 Mart Yerel Seçimlerinde MHP Mersin Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mahmut Tat, “belediyeler fabrika kurar, çalıştırır” demişti. İşte Büyükeceli Beldesinin her yeri şantiyeye dönmüş hem de belediye personellerinin istihdamı konuşuluyor.

***

Gazetemizi ziyaret eden Büyükeceli Belediye Başkanı Mehmet Kale konu hakkında detaylı bilgiler verdi.

Kale: -Biz imkansızı başarmak üzere belediye personeli ile çok teferruatlı ve gayretli çalışıyoruz. Onlarda biliyor ki, belediyeye girdi olursa maaşlarını alabilecekler. Yoksa Devletten gelen para ile buradaki belediye personelinin SSK primi değil, stopajı bile ödenmez.

Büyükşehir’e örnek olacağız

Başkan Mehmet Kale; “Büyükşehir’e örnek olacağız. Çünkü üretimi hedefledik. Dar imkanlarla büyük mücadele veriyoruz. İmkanımız biraz daha rahatlasa…13 trilyon gibi bir borç devraldık.

Biz, Büyükeceli Beldesinde 1350-1500 nüfusa 72 personelle hizmet veriyoruz. Tabiî ki belediye hizmetlerinin dışına da çıkmak zorunda kalıyoruz. Bizden önceki belediye başkanı herkese senin çocuğunu işe alacağım şeklinde programlamadan gelişigüzel bir çalışma yapmış.  Şu anda belediyemiz 72 personele maaşını nasıl  ödeyeceği endişesi var. Bizde çözüm olarak atıl durumdaki 20 dönüme yakın seraları belediye personeli ile ekerek, biçerek  hem Türkiye ekonomisine hem de belde insanımıza ekonomik katkıda bulunacağız.

GURUR DUYUYORUM

Sahilde, dünyanın en güzel beldesinde başkan olarak görev yapmaktan gurur duyuyorum. Ayrıca dürüst insanlarla iş yapmakta onları yönetmekte kolay oluyor ve bana gurur veriyor. Çünkü 72 belediye personelim özverili olarak çalışıyor. Gerekirse dağdan elleri ile taş getiriyorlar. Yani biz imkansızı başarmak üzere belediye personeli ile çok teferruatlı ve gayretli çalışıyoruz. Onlarda biliyor ki, belediyeye girdi olursa maaşlarını alabilecekler. Yoksa Devletten gelen para ile buradaki belediye personelinin SSK primi değil, stopajı bile ödenmez.

ÇİFTLİK  KURACAĞIZ,

ECELİ MARKASINI OLUŞTURACAĞIZ

Bizim şimdi tavuk çiftliği, hayvan çiftliği projemiz var. Bu hayvan çiftliğini büyüterek mandıra kuracağız. Şu anki üretimimizi on onbeş katına çıkartmayı düşünüyoruz. Mersin yöresinde Yörük süt var. Biz de Eceli markası ile hayvansal gıdalar, zeytinyağı eceli markası ile piyasaya süreceğiz. Tavuk ve yumurta ürünlerini yine eceli markası ile süreceğiz.

HEMŞEHRİLERİMİZ

ECELİ MARKASINA SAHİP ÇIKSIN

Gülnarlı hemşehrilerimiz ve Mersinlilerden ricamız eceli markasını görürlerse alarak destek olsunlar. 30-40 tonluk keçi boynuzu üretimimiz var. Bunu yine keçiboynuzu pekmezi ve tozu olarak tesislerimizde üretim yapmayı düşünüyoruz.

PERSONELİ İŞTER ÇIKARTMAYI HİÇ DÜŞÜNMEDİM

72 Personeli işten çıkartmayı hiçbir zaman düşünmedim. Ben muhalefet yada iktidar diye ayırt etmedim. MHP’li bir belediye başkanı olarak değil belde halkından biri diyerek bana sahip çıktılar. Onlarda siyaset yapmıyorlar özverili olarak çalışıyorlar. Bende onlara sizin aracılığınızla teşekkür ediyorum. Allah Razı olsun hepsinden.

Yokluk ve sıkıntı içindeyiz ama buz bu sıkıntıları diğer MHP’li belediyeler gibi üstesinden gelmek için aday olduk, yıllardır personeline 300 Tl fazla maaş ödeyemeyen iktidar belediyesinden  devraldık burayı. Aylık 500 TL’ye çıkardık personel maaşlarını bundan sonrada sürekli artacağından emin olacaklar. Yukardan destek gelmemesine rağmen, bırakın desteği engellemeler olmasına  rağmen  biz bu işin altından, Allah’ın izniyle beraberce kalkacağız.

TATİLCİLERE YENİ YERLER YAPILACAK

Yine seraların dışında sahilde bazı projelerimiz var. Bungalov evlerini çoğaltacağız. Atıl durumdaki bir otel var, mal sahibinden belediyeye kazanmaya çalışıyoruz. Dekorasyonu ve iç dizaynı biz yapacağız dedik ve  12 odasını faal haline getirdik. Bungalov evleri her yıl çalışıyordu belediye personelleri ilk defa sizin döneminizde bu evlerden belediyeye gelir geldiğini hissettik, aylığımız yükseldi dediler.

Beldemizde kendi yemeğini yapamayan yaşlılarımıza yemek yapmaya ve vermeye başladık. İlk 14 kişi ile başladık talep oldu 25’e çıkardık. Muhalefetteki arkadaşlar üç gün dediler beş gün ancak verirler, dediler ama biz;  şu anda, 183 gündür bir gün dahi sektirmeden hergün yemeğini gönderiyoruz. Yaşlı insanlar olduğu için yağını tuzunu ona göre hazırlatıyoruz. Ben Büyükeceli belediyesinin devletin yardımları ile değil, bu yaşlı insanlarımızın duası ile kurtulacak diyorum.

SAYIN MAHMUT TAT’IN PROJELERİ

KÜÇÜKTE OLSA GERÇEKLEŞTİ

Şimdi Mersin Büyükşehir Belediyesi için aday olan şu an Mersin İl Başkanımız Mahmut Tat’ın bazı projeleri vardı. O projelerden bir kısımını, biz Büyükeceli Belediyesinde küçükde olsa gerçekleştirdik. Ben diyorum ki, MHP’li bir belediyenin nasıl hizmet ettiğini görmek isteyenler Büyükeceli’ye gelsin…  Üretimi nasıl arttırarak üretim ekonomisi ile belediyeyi yönettiğini, para politikasını bir kenara bırakıp üreterek ülke ekonomisine hizmet ettiklerini görebilirler.

SİZLERİ DAVET EDİYORUM

Yine bizim ihtiyaçlarımızı her şeyimizi kendi imkanlarımızla doğal olarak karşılıyoruz. Kendimiz üreterek karşılıyoruz. Belediye marketinde satılan ürünler, sahildeki resteaurantta yenilen içilen ürünlerin tamamı bizim doğal ortamımızda yaptığım üretim ile sağlanıyor. Bu güzel çalışmalarımızı görmek isteyenler, www.büyükeceli.com’da ve www.mersinistikbal.net web sayfalarında görebilirler. Dünyanın en güzel tatil beldesine tüm insanlarımızı davet ediyor ve bekliyoruz.