Seçimi STK’lar Yapsın

 

Yerel Gündem 21 kent konseyleri, 1992 yılında Birleşmiş Milletlerin küresel bazda başlatması, 1997 yılında "Türkiye'de Yerel Gündem 21'lerin Teşviki ve Geliştirilmesi" projesi ile ülkemize girmiş ve 2005 tarihli 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 76. maddesi ile de geçerlilik kazanmış bir sivil toplum hareketidir.

Yani Belediyelerin yan kuruluşu değildir.

Sivil Toplum Kuruluşlarının birlikteliğini gerektiren bir yapıdır.

STK Hareketidir.

Evet kent konseylerinin kuruluşunu belediyeler yapar.

Belediye ile ilgili kanunun 76. Maddesi gereği kent konseylerinin ilk kuruluşu için belediye başkanı çağrıda bulunur.

Fakat kent konseyi belediyenin müdürlüğü veya başka bir şeyi değildir.

Sivil Harekettir. Belediye ile hiçbir alakası yoktur.

İşte bu kadar!

Net ifade ile belediye çağırır toplantıyı yapar. Kent konsey üyeleri başkanı ve yürütmesini seçer.

Keşke bu kadar kolay bir özgürlük olsa;

Bir aday çıkıyor, özgürlüğünü kullanıyor ve STK'ları tek tek gezip oy istiyor…

Seçim günü gelince kapı kapı gezip oy isteyen adayımız ortalıkta yok. Ne oldu diye soruyoruz.

“Beni istemediler” diyor.

Adayın hevesi kursağında kalıyor çünkü, birileri baskı uyguluyor.

Bu birilerinin adını siz koyun!

Ama bir şekilde;

“Aday olmayacaksın” deniliyor.

Seçim günü geliyor, “Sen aday ol” denilen kişi ile seçim yapılıyor ve o kişi seçiliyor. 

Yürütme Kurulu seçimleri de aynı şekilde yapılıyor.

Katılım düşük, enerji zayıf, yıllar yılları kovalıyor ve 2005 yılından bu yana durum böyle… 

Benim önerim: Kent konseylerinin kurulum çağrısını belediye yapsın…

Seçimi de STK'lar yapsın.

Sivil katılımın, yerel halkın birlikteliği, işbirliği güçlü yapısı ancak bu şekilde gerçekleşir.

Sağlıcakla Kalın!